Консультування педагогічних працівників є одним із завдань, покладених на адміністрацію ЗДО. Під консультуванням розуміємо процес взаємодії консультанта і педагогічного працівника, що має на меті вирішення професійних і методичних проблем в організації та реалізації освітнього процесу, емоційну підтримку, зниження тривожності, ухвалення усвідомлених рішень щодо професійного розвитку.
Завідувач та вихователь-методист закладу проводять консультування з таких питань:
:- планування і визначення траєкторії професійного розвитку;
- особливості організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
- упровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.
Важливо розуміти, що кожен педагогічний працівник має автономію, що охоплює свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів. Відповідно, консультанти центрів можуть допомагати педагогічним працівникам визначати шляхи розв’язання проблем і подолання труднощів, визначення цілей професійного розвитку та обрання суб’єктів підвищення кваліфіка.
Типи консультацій
За формою проведення:
- очні, що проводяться в центрі чи закладі освіти та передбачають фізичну присутність консультанта і педагогічного працівника;
- дистанційні, що проводяться в режимі відеоконференцій або аудіоконференцій.
Формати консультації:
- онлайн за допомогою засобів відеозв’язку,
- онлайн через месенджер,
- телефонна розмова,
- електронна пошта,
- очна консультація в закладі.
Такі формати дають можливість консультантам центрів розширити сферу своєї професійної діяльності та надати допомогу педагогам, які з різних причин не можуть бути фізично присутніми в закладі освіти.
За кількістю осіб:
- індивідуальні, якщо йдеться про взаємодію з однією особою;
- парні, що проводяться для двох осіб
- групові, які передбачають взаємодію з трьома і більше особами та зазвичай, проводяться з інформаційною метою.
За тривалістю:
- короткотермінові (1–2 зустрічі);
- довготермінові (понад 3 зустрічі);
- оперативні (швидко скоординовані)
Коментарi